Friday, November 20, 2009

Tips and info

Tahukah Kamu??

*^^* Rambut yang sihat akan tumbuh sekitar 2.5cm setiab bulan. Malah rambut akan tumbuh lebih cepat sewaktu udara panas berbanding sejuk. Walau bagaimanapun,, kamu tidak digalakkan mencuci rambut dengan menggunakan air panas kerana ia boleh menyebabkan rambut menjadi kering dan kusam.

*^^* Kamu ingin memiliki 'bangs'? Jika kamu memilikki dahi yang luas atau sebaliknya, kamu boleh menyebunyikan masalah ini dengan potongan poni. Malah poni juga berperanan untuk menyembunyikan raut wajah yang garang. Khususnya jika kamu memilikki bentuk rahang yang menonjol atau tulang pipi yang agak tinggi. Kamu pasti kelihatan lebih muda jika memilikki poni.

*^^* Sesetengah orang berpendapat, jika memotong hujung hujung rambut secara teratur akan menyebabkan rambut seseorang itu lebih lebat dan cepat tumbuh. Sebenarnya, rambut yang keluar dari kulit kepala adalah benda yang mati. Jika rambut dipotong, ia langsung tidak memberi apa apa kesan pada rambut sama ada ia menjadi tebal atau cepat panjang. Sebaliknya, pemontongan hujung rambut secara teratur ini adalah penyelesaian kepada rambut bercabang atau terbelah.

REMAJA 15 Okt 2006

No comments:

Post a Comment



Hoshi's LoVe



LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin